Summer Fun Finland Workshop

Summer Fun Finland Workshop –tapahtuma tutustumisretkineen järjestettiin 10.5 – 16.5.2019.

Varsinainen workshop järjestettiin 13.5.2019 Helsingin Messukeskuksessa. Ulkomaiset matkanjärjestäjät, matkatoimistot ja matkailun asiantuntijat tapasivat suomalaista matkailuelinkeinoa.

Tapaamisia kertyi alustavien arvioiden mukaan yli 1600 päivän aikana. Tilaisuus oli järjestyksessä toinen ja sen tavoitteena on ollut keskittyä Suomen matkailun kesäsesongin kasvattamiseen ja tunnettuuden parantamiseen.

Intialaisia ostajia ToolBoxin henkilökunnan kanssa.

Tilaisuuteen osallistui 64 ulkomaista ostajaa 22 maasta. Myyjiä puolestaan oli 45.

”Emme ole halunneet rajoittaa tai keskittyä tietyille markkina-alueille monien pohjoismaisten kansallisten matkailun edistämiskeskuksista poiketen. Oman näkemyksemme mukaan suppeammille markkina-alueille keskittyminen ”näivettää” tuotteistamis- ja markkinakehitystä sekä voi altistaa matkailuteollisuuden voimakkaammin yksittäisillä markkinoilla tapahtuviin muutoksiin”, toteaa tapahtuman järjestämisvastuussa ollut Kari Halonen, ToolBox –travel marketing & consulting.

ToolBox -travel & marketing henkilökunta Summer Fun Finland Workshop 2019.

Tutustumismatkojen merkitys korostuu myyntitapahtumien yhteydessä. Summer Fun Finland Workshop –tapahtumassa lähes 90 % ostajista osallistui myös yhteen tai kahteen retkiohjelmaan. Nämä ns. FAM-retket ovat tärkeä osa matkanjärjestäjien tuotannon päätösprosessia matkailukohteiden ja –palveluiden valinnassa.

Yhteistyökumppaneita Summer Fun Finland Workshop -tapahtuman järjestämisessä olivat: Eckerö Line, Fazer Catering, Hotelli Arthur, Hotel Nuuksio, Kekepaino, Kivistön Liikenne, Linnanmäki, Messukeskus, Ruka-Kuusamon matkailu, Scandic Hotels, Ullis Travel Studio, Unique Wine Tours Oy, VASEK Oy, Vekka Travel, VisitTallinn, ja VisitVaasa

Tavoitteena on järjestää tapahtuma vuosittain ja ensi vuonna Summer Fun Finland Workshop juhlistaa ToolBox –travel marketing & consulting:in 20 vuoden toimintaa matkailun kehittämisen parissa. Yritys järjestää vuosittain noin 20 myyntitapahtumaa kotimaassa sekä ulkomailla. Markkinoitavana alueena Suomen lisäksi ovat muut Pohjoismaat, Baltia sekä Länsi-Venäjä.

 

Lähde: ToolBox –travel marketing & consulting
X